تاثیر هدایای تبلیغاتی در مارکتینگ و فروش (قسمت 2)

menuordersearch
zoha-gift.ir
دسته بندی کالا ها
/uploadfile/file_portal/site_654_web/file_portal_end/Seting/Logo/logo-zoha-gift.png
سبد خرید شما خالی است !
تومان
سبد خرید
بلاگ
 تاثیر هدایای تبلیغاتی در مارکتینگ و فروش (قسمت 2)
تاثیر هدایای تبلیغاتی در مارکتینگ و فروش (قسمت 2)
۱۳۹۶/۵/۲ دوشنبه
(0)
(0)

تاثیر هدایای تبلیغاتی

میدانیم که تمامی مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شرکت ها را نزد خود نگه نمیدارند،اما ارائه یک جاکلیدی کوچک که اطلاعات تماس شما برروی ان درج شده باشد میتواند در تمام طول سال شما را در نزدیک ترین حالت ممکن به مشتریانتان نگه دارد…

آداب هدیه دادن‌
آداب هدیه دادن به نحوی از انحاء یک نوع هنر به حساب می‌‌آید. در این زمینه، موارد زیر را رعایت کنید:

تناسب هدیه
بسیار مراقب باشید هدیه‌ای که می‌‌دهید متناسب با رابطه شما با هدیه‌گیرنده باشد. این امر نه به حجم و ابعاد قرارداد یا معامله‌ای که انجام داده‌اید وابسته است و نه به میزان وقتی که برای گیرنده گذاشته‌اید، بلکه به میزان نزدیکی روابط وابسته است. فواصل هدیه دادن را هم از نظر مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها در نظر بگیرید باز هم تاکید می‌شود کاری نکنید که احساس رشوه گرفتن پیش بیاید.

تَشَخُص هدیه
این‌که یک هدیه دارای تَشَخُص باشد، نکته‌ای عالی است. مهم این است که هدیه، بازتاب شخصیت و علایق گیرنده آن باشد. اگر این ویژگی‌ها در هدیه لحاظ شود، گیرنده هدیه به‌طور حتم احساس خوبی نسبت به دریافت آن خواهد داشت.

زمان هدیه
بهترین زمان‌ها برای هدیه دادن، همان تعطیلات هستند. زمان تولد ممکن است جالب نباشد چون هدیه‌گیرنده، متوجه می‌‌شود که شما دچار زحمت شده‌اید و اطلاعاتی را در مورد او به‌دست آورده‌اید‌.
سالگرد یک کار یا سالگرد وقتی که شما با هدیه‌گیرنده وارد یک مرحله تجاری جدید شده‌اید جزو مواقع مناسب برای هدیه دادن است. زمانی که آغازی برای یک رقابت معنادار بوده هم جزو مواقع مناسب به شمار می‌‌آید.

ارایه هدیه
آماده‌سازی هدیه هم آداب خاص خود را دارد. به کاغذ هدیه توجه کنید و سعی کنید با دست خودتان چیزی بنویسید. پیامی هم که می‌‌نویسید باید حس خوبی را به هدیه‌گیرنده انتقال دهد.
اگر بر مبنای یک مناسبت شخصی هدیه می‌‌دهید، پست کردن هدیه به آدرس منزل هدیه‌گیرنده هم حس خوبی دارد.

نام و لوگوی شرکت
نام و لوگوی شرکت را بر روی هدیه داشته باشیم یا نداشته باشیم؟ این یک موضوع مهم است.
اگر نام و لوگوی شرکت بر روی هدیه باشد، حتماً در یادها می‌‌ماند و به‌خصوص اگر هدیه ما کاربردی بوده و در طول روز هم مورد استفاده قرار گیرد، طبعاً از نظر در ذهن ماندن، مؤثر‌تر هم خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که در این نوع هدیه دادن باید مراقب تبلیغ آشکار هم بود. پس باید کوشید موضوع را کاملاً شخصی کرده و هدیه را به نوعی‌ طراحی کرد که انگار مخصوص هدیه‌گیرنده طراحی شده است.

چه نوع هدایایی؟
شرکت‌ها برای تبلیغ خود می‌‌توانند از هزاران نوع هدیه استفاده کنند. نگاهی به موافقان و مخالفان در برخی از موارد حائز اهمیت است:

اقلام خوراکی
اقلام خوراکی، جزو رایج‌ترین هدایای شرکت‌ها هستند که بسیار خوب طراحی می‌‌شوند و حتی قابل بردن به منزل نیز هستند. اگر می‌‌خواهید به قلب‌ها و مغزها از طریق معده‌ها دست پیدا کنید! باید بسیار هوشمندانه و مبتکرانه عمل نمایید. ضمناً مواظب باشید که هدیه‌گیرنده موردنظرتان خام‌خوار نباشد!

اقلام دفتری
جامدادی و وسایل رومیزی دیگر، جزو هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. باز هم مراقب باشید؛ یک خودنویس عالی گران‌قیمت با نوع ارزان آن تفاوت بسیاری دارد. حواستان باشد که مقولاتی از این دست باید با دکور اتاق و شخصیت فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت راهبردی به خود بگیرد.

بلیت برای مسابقات ورزشی و هنری
تهیه بلیت به عنوان هدیه به‌خصوص برای مسابقات و برنامه‌هایی که بلیت آنها آسان به‌دست نمی‌‌آید، یک اتفاق بسیار تأثیر‌گذار است. البته باید ترجیحات هدیه‌گیرنده را در زمینه‌های موردنظر در نظر گرفت.

هدیه‌های اعتباری
این نوع هدایا هم بسیار مؤثر‌ند چرا که به فرد هدیه‌گیرنده امکان انتخاب می‌‌دهند و او خودش می‌‌داند که اعتبار را چگونه هزینه کند. البته سطح اندک اعتبار در این موارد ممکن است مسأله‌ساز باشد. فراموش نکنید پول نقد، دیگر هدیه نیست و برای همیشه حذف شده است.

شناخت کارمندان
بسیاری از شرکت‌ها نگران جنبه‌های تبعیض‌آمیزی هستند که ممکن است جزو پیامدهای هدیه دادن به یک کارمند باشد و در کل، انتخاب یک فرد خاص هم همیشه دشوار است. به همین دلیل، بودجه‌ای در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌‌گیرد تا در این زمینه هزینه شود. وقت‌گذاری فراوان برای اجرای یک پروژه، رضایت بخشیدن به مشتری و اقدامات صرفه‌جویانه می‌‌تواند جزو موارد مناسب برای هدیه دادن باشد. در این موارد هم باید به تناسب هدیه و هدیه‌گیرنده توجه داشت.

مشتریان
به هدیه، هدیه‌گیرنده و اخلاقیات سازمان توجه کنید. با انتخاب مشتری، حالا باید به نوع هدیه و نحوه ارسال آن توجه داشته باشید. بین نیروی فروش و مشتری باید رابطه باشد. اگر هدیه را افرادی از شرکت به مشتری بدهند که با او در ارتباط مستقیم بوده‌اند، تأثیر بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسیار جالب خواهد بود که ببیند از بخش خدمات مشتری یک شرکت، ‌هدیه دریافت می‌‌کند.

هدیه؛ نگاهی متفاوت‌
انتقال یک جانبه پول، اموال و چیزهای دیگر به هدیه‌گیرنده از جانب هدیه‌دهنده که ظاهراً نباید پس از دادن آنها ادعایی نسبت به گیرنده داشته باشد.
خوب این می‌‌تواند یک تعریف از هدیه دادن باشد. نکته مهم این تعریف بر فقدان هر نوع پیش‌شرطی استوار است، یعنی هدیه‌دهنده نباید هیچ پیش‌شرطی برای دادن هدیه وضع کند.
اما گاهی اوقات، برخی از هدایا ممکن است طرف مقابل را وادار به حمایت از مثلاً یک محصول، خدمت یا یک برنامه کند.
گاهی اوقات، بعضی از هدایا هم ممکن است هدیه‌گیرنده را وادار به عمل متقابل سازد و به عبارت دیگر، او را وادار کند که در هم‌چشمی و رقابت با هدیه‌دهنده، او هم متقابلاً‌ هدیه‌ای بخرد و این هدیه، گران‌قیمت‌تر از هدیه هدیه‌دهنده هم باشد.
در این حالت می‌‌توان گفت هدیه دادن نه از سر مهر و علاقه بلکه اساساً نوعی نماد است که در یک حالت نمادین متقابل و در محیطی سمبولیک رد و بدل می‌‌شود و بیشتر به یک فضای اقتصادی شبیه است تا فضایی مبتنی بر روابط خالص انسانی.
شما که هدیه می‌‌دهید به این موضوعات چطور نگاه می‌کنید؟
– هدیه شما علامت توجه به طرف مقابل است، یا عاملی که قدرت و مکنت شما را به رخ هدیه‌گیرنده می‌‌کشاند؟
– هدیه شما طرف را به نگرانی از نقض قواعد بازی می‌‌کشاند، یا این‌که به او آرامش‌خاطر می‌‌دهد؟
– شما دارید هدیه می‌‌دهید، یا پاداش رفتار موردنظرتان را از طرف‌ هدیه‌گیرنده دریافت می‌کنید؟
– و بالاخره باز می‌‌توان پرسید که دارید هدیه می‌‌دهید یا قرض؟ هدیه‌گیرنده را مجذوب خودتان می‌‌کنید یا وام‌دار خودتان؟ دارید به دیگران راه و رسم زندگی کردن را می‌‌آموزید یا راه و رسم وابستگی به سایرین را؟

برچسب ها :
نظرات کاربران
*به این مطلب امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*به این نظر امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریسبد خرید
بازگشت به بالا
تلفن پشتیبانی09127230710

شعبه 1 : تهران، افسریه بالاتر از سرای ایرانی پاساژ اطمینان ایرانیان طبقه اول واحد 113
شعبه 2 : بازار بزرگ بازار آهنگران کوچه مسجد جامع پاساژ مشترک طبقه دوم واحد 30
راه ارتباطی ضحی گیفت
02155592254 | 02155592134
zohagifts@gmail.com

همراه ما باشید!facebooklinkedintelegraminstagramtwitergoogleaparat

بهترین هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که توسط شرکت ها و کسب و کارها استفاده می‌شود. محصولاتی مانند جا کلیدی تبلیغاتی و جا کارتی تبلیغاتی یا خودکار تبلیغاتی و روان نویس تبلیغاتی که قیمت بالایی ندارند اما می‌توانند تاثیر گذار باشند.
هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی و هدیه دادن یکی از بهترین و جذاب ترین ترفندهای بازاریابی و برندینگ است. به این صورت که با انتخاب بعضی از کالاهای پرطرفدار و خرید کاربردی ترین هدیه تبلیغاتی می‌توانید مشتریان زیادی را به سوی کسب و کار خود جذب کنید.
خرید هدایای تبلیغاتی
مجموعه ضحی گیفت، مرکز خرید هدایای تبلیغاتی است که در این زمینه تجربه بالا و سابقه درخشانی دارد. علاوه بر این مجموعه کامل و جامعی از انواع هدیه تبلیغاتی را در سایت خود به فروش میرساند. با داشتن دسته بندی های تخصصی میتوانید از هدیه تبلیغاتی جدید و ارزان، هدایای تبلیغاتی خاص به تفکیک خانم ها و آقایون بهره مند شوید.

مشاهده بیشتر
جستجو
با سلام و تشکر از همراهی شما
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می‌دهیم یا در اولین فرصت با شما تماس میگیریم جهت سوالات فوری با شماره 09127230710 تماس حاصل فرمائید.
کاظم پور
پشتیبانی تلگرام
چطور میتونم کمکتون کنم؟
کاظم پور
پشتیبانی تماس تلفنی
پشتیبان فروش هدایای تبلیغاتی